.::sami yusuf::.


Music Playlist
kem cuti sekolah... 10:00 PM



pada 31.11.09, tepat pukul 5.00 pagi, saya, maryam dan ahmad dihantar ke lapangan terbang K.L.I.A untuk flight ke bintulu... tujuannye hanya 1, untuk menghadirkan diri ke kem cuti sekolah yang diadakan selama 15 hari 14 malam, di bintulu...


ketibaan kami di bintulu air port disambut oleh sahibah bintulu, mak cik Hanidah Shahdan bersama anak lelakinya, Afif... 
malamnya, kami melelapkan mata dalam bilik tetamu di madrasah al-quran, milik mak cik Hanidah sekeluarga... =)





1.12.09


hari ini, bermulalah pengembaraan kami di Dewan Martabat, tempat kem ini diadakan...
kami melalui hari ini dengan tenang... =)








sesi takruf dibuat pada malam hari....




para fasilitator dan ustazah...

nie ustazah Hanidah Shahdan...












fasilitatornya pulak...



yg ditengah tu bukan facy ye...
harap maklum...
2 orang facy je...
k. nad dan k. siti.... =)








bilangan peserta perempuan cume 14 orang je... 

termasuk seorang budak comel...
umurnya 9 tahun... 
tapi, lain pula semasa sesi takruf... 
dia memaklumkan kpd kami bhwasanya umurnya sudah 19 tahun...
pelik2...
budak comel tersebut diberi nama Tasnim Qonita binti Aminuddin...




maaflah, gambarnya senget... =)











beralih kepada peserta seterusnya...
peserta dari mukah...



jangan keliru... 
hanya 4 orang je yg dtg dari mukah...
kite tolak tasnim ke tepi..
alihkan ustazah hanidah dan 2 orang facy...
so, tinggal 4 org...

(yg dtg dri mukah) dri kiri...
hidayah (f.1), nazifa (f.1), hikmah (f.3) dan nafisah (f.3)...











peserta yang datang dari bintulu pula.....
7 orang kesemuanya...



peserta dri bintulu....
dari kiri..

najian (f.3), shahrizat (f.2), munirah (f.2), nazirah (f.4), asyikin (f.4), umi kalthum (f.4) dan yang duduk tu fatin najwa (f.2)....








ada peserta yang kurang ke?????
sapenye???
hmm....









ohh!! 
peserta dari K.L...
lupa pulak...
hehe



peace no war...
nie la peserta dari K.L...
tak payah perkenalkan kot...
hehe =P















2.12.09



lepas sarapan je, kami berkumpul dengan peserta lelaki....
ade aktiviti explorace....

sebelah petang pulak...
ada permainan keretapi....
cara bermain senang je... 
setiap ahli kumpulan kene tutup mata, kecuali ketua kumpulan....
para fasi telah sediakan jalan-jalan yg perlu kami lalui...
dengan syarat, ketua kumpulan tidak boleh menyebut perkataan yang menandakan arah...

faham-faham je la... =)

















3.12.09 - 5.12.09



hari-hari nie dipenuhi dengan kelas2 yang wajib dihadiri....
kelas feqah & mahfudzot oleh ustaz Aminuddin...
kelas aqidah oleh ustaz Ali Fathullah....
kelas akhlak oleh ustaz Mahdi Lamit...

kelas2 nie cume ade waktu pagi je...
sebelah petang, ade aktiviti lain pulak...






relax je kem cuti sekolah ni....

siap bawa novel lagi.....










waktu solat pun teratur....

solat di surau....

sambil ikut kem, nak juga pahala mengimarahkan surau... =)













6.12.09



hari ini, kami dibawa melawat taman Tumbina...
para pembaca yang tidak pernah melancong ke bintulu mesti tertanye-tanye.... 
"Tumbina tu mende??"

hehe...
sebenarnye, asal perkataan Tumbina nie adalah campuran 'TUMbuhan + BINAtang'...
so, kat sane, x de ape selain dari tumbuhan dan binatang...








kami bergambar di depan Taman Tumbina...
fuh... berdiri je kat situ dah hampir lencun baju ngan peluh...












kami bergambar di kompleks reptilia....
dari kiri, kak umi, kak hikmah, kak nazirah dan seorang lagi kakak fasi... kak aisyah namanya...














sume nie peserta kem cuti sekolah...
mane yang paling comel???

jwpnnye: Tasnim Qonita binti Aminuddin..
=)



banyak binatang yang kami tengok...
antaranya, harimau yang diberi nama Manai...
burung tiung....
macam-macam lagi....












7.12.09 - 11.12.09


hari-hari ini dipenuhi dengan kelas-kelas agama.....
di sebelah petang pula, ada aktiviti dalam kumpulan....




inilah hasil titik peluh kami....
nama kumpulan, motto kumpulan dan logo kumpulan tertera di depan anda...



ini baru 1 kumpulan....
kumpulan lain tak sempat bergambar....









pada petang 9.12.09, kami pergi swimming di kolam renang awam bintulu...






melihat mereka seronok berenang, terasa nak berenang jugak...
tapi, keadaan tak mengizinkan...


kami yang lain syok duduk di tepi kolam renang....
=)
pasrah aje la....










malamnya, kami ada kelas





inilah pengisian yang kami perolehi drpd abang-abang UPM....

tajuk pengisiannya.... 'Ini Sejarah Kita'...
ataupun... (ISK)












pada 10.12.09, kami dibawa melawat Bintulu Port pada sebelah petang...





kami semua bergambar di hadapan bangunan Bintulu Port...









kami menjamu selera selepas memasang telinga mendengar ceramah daripada wakil Bintulu Port...














sedap-sedap makanan kat sane....









nampak kotak-kotak hadiah tu??
kami dapat cenderahati dari Bintulu Port....




selepas lawatan ke Bintulu Port, kami singgah di Mall Bintulu.....
maklumlah, wanita mana boleh hidup tanpa shopping...
boleh dikatakan tiap-tiap bulan gi shopping....



apa yang kami beli???
makanan dan novel...
tak banyak pun...
tapi, hati rasa puas dapat keluar shopping....


saya rasa kem ni la yang paling cool...
mane ada kem yang benarkan gi shopping....
=)







12.12.09 - 13.12.09



sepanjang 2 hari ni, kami ada KBM (Keindahan Bersama Mu)
jangan keliru...
bukan Bersama Mu tv3....
ini, Bersama Mu krj....


para faci nya...

abang lang, abang fais, abang fidot, abang ahmad, abang mirol, abang afiq, abang mujahid,


kak aisyah, kak sarah, kak yati, kak azi, dan kak myrah....




sesi ini kami namakan sesi 'KEM BENGKAK MATA'

sebab semua peserta tak kira perempuan mahupun lelaki akan menangis....

macam mana boleh menangis???
tu saya tak nak cerita...
sebab kalau nak tahu, kena laluinya sendiri...

terlalu sukar untuk digambarkan melalui penulisan....~





pada malam 13.12.09, kami dibawa ke madrasah al-quran bagi melancarkan majlis penutupan kem cuti sekolah... (untuk peserta perempuan sahaja)



hadiah diberikan mengikut kategori masing-masing...






kategori peserta paling kecil dimenangi oleh adik Tasnim Qonita binti Aminuddin....








peserta yang paling tak banyak karenah dimenangi oleh Munirah Alifan....
=)










ni pula kategori peserta paling gigih....


ada juga kategori peserta paling aktif menghadiri kelas...
dimenangi oleh adik Hidayah...


kategori paling awal ke surau dimenangi oleh kak Asyikin, kak umi dan kak Nazirah....


Ini pula kategori yang selalu berada di saf hadapan ketika solat....
dimenangi oleh 4 sekawan dari Mukah....
tahniah...


ada juga kategori peserta yang menunjukkan perubahan yang ketara semasa di kem...
pemenangnya, Najian dan Fatin...


hadiah kumpulan pula....



 FIRST: kumpulan Qaseh Muslimah...



SECOND: kumpulan An-Nisa' (pasrah ajak la)








THIRD: kumpulan Ana Muslimah...



14.12.09


malamnya, pelancaran majlis penutupan kem cuti sekolah 2009 secara rasmi....



15.12.09


gotong-royong membersihkan kawasan Dewan Martabat...
semua peserta pulang ke rumah masing-masing...

saya, maryam dan ahmad pulang ke madrasah Al-quran...


16.12.09


kami selamat tiba di lapangan terbang antarabangsa K.L.I.A pada jam 6.45 petang...

ahh!! lega datang pulang ke pangkuan keluarga...


p/s: harap dapat ikut kem cuti sekolah 2010 pula...
=)

wallahua'lam...










6 comments:

Cik Bla bla bla said...

eyh2...... Rindu giler ngan kem nie!! Mama nak buat kem cuti sekolah selama 30 hari!! Sapa nak join?? :P

khoula balqis said...

0itt...30 hari..lame sgt tu...huhu...

Sweet6 teengirls said...

huhu lame giler...
hajar mesti dh arif gile pasal agama2 ni kan?
byaran tok kem ni bpe?

anyway,kite sertai mesti tensian:(

ni Maryam badri comment~

Sweet6 teengirls said...

eh awk x menang ke pe2 kategori tok peserta?

ni maryam badri comment~

khoula balqis said...

ade...
mnang kategori paling banyak hafaz...
huhu

khoula balqis said...

30 hari????

x nk la...
lame sgt la...

huhu

Post a Comment