.::sami yusuf::.


Music Playlist
Hai! macam2... bace ek!.. 8:18 AM



Jubah terjatuh..

aik! kenapa pulak nie?! jubah terjatuh?! hehe... kalau nak tahu, kenelah bace dulu.. :>

alkisah, ketikamana si isteri menyiapkan hidangan makan tengah hari, dia terdengar satu bunyi yang kuat dari tingkat atas. "Bunyi apa tadi tu, bang?!" Tanya si isteri pada suaminya yang berada di tingkat atas. "takde pape. Cuma jubah terjatuh tadi..." jawab si suami dari tingkat atas. Si isteri pelik dengan jawapan yang diberikan, lalu berkata: "Aik! kalau jubah terjatuh, kenapa kuat semacam je bunyinye?!" "Ala, kebetulan mase jubah terjatuh tadi, abang ada dalam tu..." kedengaran suara si suami...
 'SahabatMusleem'/
so, kesimpulannya, janganlah kita terlalu sombong untuk menutup kelemahan-kelemahan kita.... ingat tau!!


ceria di klinik gigi...


Seorang pesakit gigi yang tidak tahan dengan kesakitan yang amat sangat pergi berjumpa dengan doktor gigi. Setelah doktor memeriksa gigi pesakit berkenaan, dia berkata: "Ya Allah! lubang pada gigi kamu ini sangat besar. Tak pernah saya jumpa dengan lubang yang sebesar ini.Ya Allah! lubang pada gigi kamu ini sangat besar. Tak pernah saya jumpa dengan lubang yang sebesar ini.Ya Allah! lubang pada gigi kamu ini sangat besar. Tak pernah saya jumpa dengan lubang yang sebesar ini." Pesakit yang besara kurang senang dengan kata-kata doktor lantas memberi respons: "Kalau ya pun lubang pada gigi tersangat besar, tak perlulah doktor nak ulang sampai 3 kali, saya bukannya pekak." "Maaf encik, saya memang hanya sebut sekali sahaja. Yang encik dengar sampai 3 kali tu ialah kesan bergaungnya lantaran lubang gigi encik yang tersangat besar."

Kesimpulannya di sini, kita kenelah rajin-rajin gosok gigi... Paling kurang pun 2 kali sehari.. Dan jangan lupa buat appointment ngan doktor gigi sekurang-kurangnya enam bulan sakali... Insya Allah, gigi kita salamat dari lubang-lubang..






The Boss Is Always right!
Seorang Boss yang tidak pernah bermesyuarat dengan orang bawahannya menggantungkan peraturan untuk dijadikan panduan pekerjanya. Peraturan itu berbunyi;

Rule No.1: The Boss Is Always Right.
Rule No.2: If The Boss Is WRONG, Please refer to rule No.1..

Iktibar: Budayakan amalan bemusyawarah..



0 comments:

Post a Comment